czwartek, 20 listopada 2014

Czego nowego nauczyłam się w poprzednim miesiącu (WB - dzień 4)

Dzisiejszy temat wyzwania okazał się dla mnie zaskakująco trudny... Wciąż zadawałam sobie pytanie: "Czego nowego nauczyłam się w poprzednim miesiącu?!" Niczego?! Niemożliwe... Przecież uczymy się codziennie, każdy nowy dzień jest doskonałą okazją do nauki - siebie, partnera, życia, radości, cierpliwości... I chociaż w poprzednim miesiącu nie mogę przypisać sobie żadnego niesamowitego osiągnięcia, bo nie nauczyłam się szydełkowania, gry na pianinie, jazdy na nartach, perfekcyjnego parkowania itd., to zdobyte doświadczenie minionego miesiąca, takie codzienne, zwyczajne na pewno mnie czegoś nauczyło. Bo przecież...

"Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem" - Cyceron

Codziennie uczę się SIEBIE, pracuję nad sobą, żeby być lepszym człowiekiem, żeby mi i moim najbliższym żyło się ze mną lepiej. Wychodzi różnie... ale staram się ;)

Codziennie uczę się także PANA S. - to wspaniałe, że po ponad 12 latach bycia razem ON wciąż potrafi mnie zaskakiwać!!! Dzielnie znosi moje babskie humory i skutecznie mnie rozchmurza gdy nad głową zawisną czarne chmury. Wciąż się poznajemy...

Codziennie uczę się również CIERPLIWOŚCI, w mojej pracy często niestety mi jej brakuje... Jednak nie chodzi tu o cierpliwość do pracy samej w sobie, a o cierpliwość do ludzi... Tak, brakuje mi cierpliwości do marudnych ludzi, tych którzy przychodzą i jęczą z byle powodu!!! Przyznaję się do tego bez bicia.

Codziennie uczę się RADOŚCI z małych rzeczy, drobnych przyjemności... Tak często w codziennym pędzie o tym zapominamy, chcemy więcej i więcej a przecież mamy TAK WIELE!!!

Jednak bardzo dużo nauczyłam się w poprzednim miesiącu...

A Wy czego się nauczyłyście? Jestem bardzo ciekawa :)

27 komentarzy:

  1. Nauczyłam się odpuszczać, wrzucać na luz, wybaczać, kochać całym ciałem, całym umysłem, całą sobą ;)


    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nauka drugiej osoby - najtrudniejsza sztuka, ale jaka piękna !

    http://stylzyciakaro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie to podążanie za marzeniami - które niestety wymaga dobrej organizacji i samodyscypliny
    - Megida

    OdpowiedzUsuń
  4. Praca nad swoim samodoskonaleniem, to ciężka robota, ale bardzo ciekawa i jeśli sa efekty, to jakie to jest dla nas pożyteczne:).

    OdpowiedzUsuń
  5. Praca nad sobą to naprawdę praca na całe życie, i każdy malutki nawet krok naprzód to duży sukces :) Warto je dostrzegać i doceniać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Praca nad sobą to trochę taka syzyfowa praca, bo codziennie się zmieniamy i zmienia się otaczający nas świat, ale przecież nie możemy nigdy przestać się starać i poznawać siebie i świata na nowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Poznawanie świata potrafi być bardzo przyjemne :-)

      Usuń
  7. Oj ciężko nad sobą pracować. U mnie szczególnie cierpliwość ostatnio szwankuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko, ciężko i wymaga to morza cierpliwości :-)

      Usuń
  8. Praca nad sobą - na trzy etaty;)
    Pięknych rzeczy się nauczyłaś, to był dobry miesiąc!

    OdpowiedzUsuń
  9. Umiejętność cieszenia się z drobiazgów mam już opanowaną ;) I bardzo ją sobie chwalę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ważne, te drobiazgi sprawiają nam dużo radości :-)

      Usuń
  10. Dużo się nauczyłaś :) Mnie ten temat też kazał się bardziej zastanowić i w sumie wyszło ,że też czegoś się nauczyłam ..
    A poznawanie siebie , jest chyba najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez chwilę pomyślałam, że niczego się nie nauczyłam ale jak się okazało uzbierało się całkiem sporo tej wiedzy :-)

      Usuń
  11. Poznawanie siebie, to bardzo ważne :)
    I piękny staż 12 lat :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój staż małżeński niewielki, więc nauczenie się męża jeszcze trochę mi zajmie. Tyle wspaniałych dni przed człowiekiem. Jak widzę nawet po 12 latach można się nie nauczyć drugiej osoby:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) Niby znamy się jak "łyse konie" ;) ale wciąż potrafimy się zaskakiwać i to jest piękne :) Związek z biegiem lat się zmienia, dojrzewa, więc także my się zmieniamy...

      Usuń