wtorek, 4 czerwca 2013

Po prostu koci świat...

O tym, że Mama ma kota ;) pisałam TU. O tym, że w domu pojawił się nowy puchaty mieszkaniec wspominałam TU. Przeglądałam ostatnio zdjęcia w telefonie i sama nie zdawałam sobie sprawy z tego jak bogate portfolio mają nasze koty ;) i jak bardzo urosły od ostatniej publikacji na blogu, więc postanowiłam to nadrobić. Dzisiejszy post poświęcony jest kotom - w całości :) Franek & Mania

Bo koty są dobre na wszystko:
na wszystko, co życie nam niesie,
bo koty to czułość i bliskość
na wiosnę, na lato, na jesień.

A zimą, gdy dzień już zbyt krótki
i chłodnym ogarnia nas cieniem.
To kot - Twój przyjaciel malutki,
otuli Cię ciepłym mruczeniem.

Franciszek J. Klimek 

Spanie, czy może być coś lepszego?! Moja Siostra nazwała poszczególne pozycje przybierane przez koty podczas snu - na krewetę, na chleba, na sfinksa i wiele innych jeszcze nienazwanych :)
Franek & Mania uwielbiają spać ale niech nikogo nie zmylą te obrazki, gdy już się wyśpią są tak szalone, że zrobienie im wyraźnego zdjęcia graniczy z cudem.







Pluszak wśród swoich ;)





Nowa ulubiona miejscówka do spania







Niech mnie ktoś przytuli...

Wspólne spanie - bardzo rzadki obrazek

Gdzie dużo piwnic, strychów i płotów
tam się zaczyna Królestwo Kotów.
Świat tam na cztery łapy spadł,
zaczarowany koci świat.

Przez cały tydzień, od poniedziałku,
pełno tam mruczeń, psyczeń i miauków,
gonitw po gzymsach, skoków przez płot,
różnych ząb za ząb i kot za kot.

W Królestwie Kotów wszystko jest kocie.
Koci wujkowie są, kocie ciocie,
kocie przedszkola, kocie sklepiki,
w których sprzedają kocie łakocie.
W kinach zaś idą filmy kocie,
w kółko te same, z Myszką Miki.
Bo w tym królestwie kocie jest wszystko,
nawet muzyka w kocim disco.
A także doszły mnie takie słuchy,
że w nocy straszą tam kocie duchy.

Awantur różnych też bywa sporo,
wszystkie się one z niczego biorą.
Najlepszy druh z najlepszym druhem,
w konflikt popada o byle muchę.
Albo sierść im się jeży na grzbiecie
o miejsce na parapecie.

Największą jednak wzbudza tam trwogę,
gdy kotu kot przebiega drogę.
Każdy się przed czymś takim wzdraga,
taka zniewaga krwi wymaga.
Bo pecha wróży i los marny,
zwłaszcza, gdy kot był czarny.

No trudno...
Nigdzie nie brak kłopotów.
Nie brak ich także w Królestwie Kotów.
A mimo to, powiadam Wam,
każdy z tych kotów, które znam,
biec tam natychmiast gotów.

Ludwik Jerzy Kern


A na obiad będzie... kot ;)


Woda najlepiej smakuje prosto z kranu



Joga





Każdy ma swoją kryjówkę...

Jeśli los Ci doskwiera boleśnie
i rozwściecza znajoma tępota,
to zrób to, co słyszałeś już wcześniej:
weź k o t a.

Jeśli wokół panoszą się wieprze
i rozrasta się zwykła hołota,
to zrób to, co dla Ciebie najlepsze:
weź k o t a.

Jeśli kryzys Ci zdrowie rujnuje
lub zawiodła Cię bliska istota,
to zrób to, co niewiele kosztuje:
weź k o t a.

Jeśli zbyt Ci samotność dokuczy,
a Twe serce w rozterkach się miota,
to znajdź coś, co Ci miłość wymruczy:
weź k o t a.

Franciszek J. Klimek




2 komentarze:

  1. Gdy posiadamy kociaka to faktycznie dość istotne jest to, aby go dobrze wychować. Mi spodobał się wpis o kociakach w https://business24h.pl/jak-wprowadzic-kota-do-uporzadkowanego-domowego-zycia/ i jestem zdania, iż z pewnością każdy z nas także tak uważa.

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim mniemaniu kociaki są bardzo fajnymi pupilami i na pewno warto jest je posiadać u siebie w domu. Jak również opisano je w https://elubaczow.com/2021/01/20/kot-brytyjski-idealny-do-malego-domu/ i ja jestem zdania,iż takie koty są naprawdę milutkie. Dlatego ja również rozważam teraz aby adoptować jeszcze kolejnego kotka do siebie do domu.

    OdpowiedzUsuń