niedziela, 24 lutego 2013

Pyszne ciasto marchewkowe

Przepis od koleżanki z pracy. Przyniosła, któregoś dnia swój własny wypiek. Spróbowałam, bardzo mi zasmakowało i postanowiłam sama przetestować. Mężowi bardzo zasmakowało. To taki rodzaj ciasta, które smakuje także tym, którzy nie przepadają za słodkościami. Lekkie, wilgotne, nie za słodkie i zawsze się udaje :)

Składniki:
  • 1 i 1/3 szklanki mąki
  • 1/2 torebki proszku do pieczenia
  • 1 i 1/3 szklanki cukru
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 3 płaskie łyżeczki cynamonu
  • 1/2 kg marchwi
  • 1 szklanka oleju
  • 4 jajka
  • tabliczka białej czekolady
  • masło do posmarowania formy

Masa:
  • 50 g cukru pudru
  • 100 g masła
  • 200 g tłustego twarożku śmietankowego
  • 1/2 aromatu waniliowego

Wymieszaj w misce suche składniki (mąkę, proszek do pieczenia, cukier, cukier waniliowy, sól oraz cynamon). Marchewki zetrzyj na drobnej tarce. Do suchych składników dodaj olej i wymieszaj. Ucieraj mikserem, kolejno wbijając po jednym jajku. Białą czekoladę drobno rozdrobnij i dodaj do pozostałych składników. Na koniec dodaj starte marchewki. Ciasto dokładnie wymieszaj i przełóż do formy posmarowanej masłem. Wyrównaj powierzchnię. Piecz godzinę w piekarniku nagrzanym nagrzanym do 170C. Upieczone ciasto wyjmij z piekarnika i pozostaw do ostygnięcia.
Przygotuj masę. Stop masło i odstaw aby przestygło. Utrzyj mikserem twarożek z cukrem pudrem i aromatem waniliowym. Nie przerywając ucierania powoli wlewaj masło. Gotową masę rozsmaruj na cieście.
Ciasto można udekorować w dowolny sposób. Ja za pierwszym razem użyłam posypki dekoracyjnej o smaku owocowym. Pysznie także smakuje z orzechami laskowymi, to mój drugi pomysł na dodatek do tego ciasta. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz